Claims Made Easy

Our Claims Promise
How to submit your claim

File via e-Claim
- Group Employee Benefit Customer we adding new online channel via Pulse application by downloading via App store & Google play

File directly to your servicing agents

File directly to us
Follow these steps to claim
General Claims
For general claims, just follow these four simple steps.
Select the type of claim
Health and Accident
Required documents
-
Claim form Download
-
Original medical receipt and Hospital billing statement
-
Medical Certificate
Duration
-
Within 15 days from the company received all required documents completed.
Critical Illness
Required documents
-
Company’s form Download
-
Pathological Report or Other Laboratory Report. Ex. X-Ray report, CT Scan report
Duration
-
Within 15 days from the company received all required documents completed.
Disability
Required documents
-
Physician’s Statement, using company’s form Download
-
X-Ray report and Picture position
Duration
-
Within 15 days from the company received all required documents completed.
Death
Required documents
Natural cause of death (Illness)
-
Medical certificate with the Company form Download
-
Physician’s statement
-
Copy of Insured’s household registration and Insured’s ID card (marked “dead” and certified true copy by beneficiary and show original)
-
Copy of household registration and ID card of all beneficiaries, with certified true copy and show original
Unnatural cause of death (Accident or other cause)
-
Copy of daily report from Royal Thai Police, certified by a police officer
-
Copy of Post Mortem Examination Report
For beneficiary – Child, add these following documents
-
Copy of legal representative’s household registration and legal representative’s ID card, with certified true copy (attach the court order appointing a guardian in case the legal representative is not father or mother)
Duration
-
Within 15 days from the company received all required documents completed.
In accordance with the announcement of the Anti-Money Laundering Office (AMLO), the KYC (Know your customer) procedure is mandatory if the claim benefits received per 1 beneficiary is amounting to THB100,000 or more. To complete the KYC, please follow the instructions below:
-
Click https://prupolicy.prudential.co.th/ekyc, or
-
Submit your color portrait photograph (taken within 6 months) and photocopy of National ID or Passport to Prudential Thailand by post.
-
If the beneficiary is minor and National ID or Passport is not available, the parent or legal guardian may process on behalf and submit their documents instead.
Submit your forms and documents
Step of Claim submission
You may submit your claim to us:
Via register mail
You may mail our claim to the following address:
Prudential Life Assurance(Thailand) Public Company Limited, Claim Department, Address no. 944 Mitrtown Office Tower, 10th, 29th–31st Floor, Rama 4 Road, Wangmai, Pathumwan, Bangkok 10330
Via branch visit
You may visit us at the Prudential Thailand’s Service Counter in our headquarter or any other branch offices and we’ll be ready to assist you.
Via servicing agents
You may also submit your claim through your trusted servicing agent.
Via eClaim submission:
- Online channel via LINE
Can submit claim online at Line Prudential Thailand click https://lin.ee/wqA4fyH
- Online channel via Pulse *Especially for Group Employee Benefit Customer
Can submit claim online at Pulse Application by downloading via App Store & Google Play
ขั้นตอนการทบทวนการพิจารณาชดใช้เงินตามสัญญาประกันชีวิต
-
ท่านสามารถขอให้บริษัทฯ ทบทวนการพิจารณาชดใช้เงินตามสัญญาประกันชีวิตผ่านช่องทางที่บริษัทฯ กำหนด ได้แก่
-
บริษัท พรูเด็นเซียล ประกันชีวิต (ประเทศไทย) จำกัด (มหาชน) แผนกสินไหมทดแทน ที่อยู่เลขที่ 944 มิตรทาวน์ ออฟฟิศ ทาวเวอร์ ชั้น 10, 29-31 ถนนพระราม 4 แขวงวังใหม่ เขตปทุมวัน กรุงเทพฯ 10330
-
สาขา: ติดต่อที่เคาน์เตอร์บริการ ณ สำนักงานใหญ่
-
ตัวแทนบริการ: สามารถส่งเอกสารหรือแจ้งเรื่องผ่านตัวแทนบริการของท่าน
-
ศูนย์บริการลูกค้า: Call Center 1621 หรือ 08 1815 2011
-
อีเมล: hotline@prudential.co.th
-
-
เมื่อบริษัทฯ ได้รับคำขอแล้วบริษัทฯ จะดำเนินการทบทวนผลการพิจารณาชดใช้เงินตามสัญญาประกันชีวิต ให้แล้วเสร็จภายในระยะเวลาที่บริษัทฯ กำหนด แต่ไม่เกิน 30 วัน นับแต่วันที่ได้รับคำขอให้ทบทวน และเอกสารหลักฐานเพิ่มเติม (ถ้ามี) ครบถ้วน
-
บริษัทฯ จะแจ้งผลการทบทวนการพิจารณาชดใช้เงินตามสัญญาประกันชีวิตแก่ท่าน พร้อมระบุผลของการพิจารณาเป็นลายลักษณ์อักษรทางไปรษณีย์ตอบรับ หรือด้วยวิธีการทางอิเล็กทรอนิกส์ตามที่ท่านได้ให้ไว้กับบริษัทฯ
ข้อมูลติดต่อ TPA Care
คุณสามารถติดต่อสอบถามเกี่ยวกับการเรียกร้องสินไหมทดแทน (แบบ Fax Claim) ได้ทุกวัน ตลอด 24 ชั่วโมง
ที่ศูนย์บริการลูกค้าผ่านช่องทาง
-
TPA Customer Service : โทร 02-660-1210
-
สำนักงานใหญ่: โทร 02-660-1234
-
อีเมล: tpa_cs@blueventuretpa.com
ศึกษาข้อมูล ติดตามข่าวสารได้ผ่านทางเว็บไซต์ TPA Care: https://www2.blueventuretpa.com/
Receive treatment with PRUCare Card
Present your PRUCare Card with identification document to hospital before and we will process accordingly. Let us guide you through the simple process of using PRUCare Card HERE.
Note
- In the event that the rights are not approved, such as unclear sickness information Or fall under the policy's exceptions Employees of the company Or the hospital staff will notify the insured in order to make a claim by the normal method
- Other insurance benefits (if any), such as daily medical expenses. Or accident compensation The company will automatically consider paying after the insured has left the hospital. Without having to submit the company's documents and claim form Again (unless necessary The company will have additional documents for acknowledgment), whereby the company will send compensation money to the insured at the address provided to the company only.